Alamat blog

Tatkala Dewan Rakyat dibubarkan, Kuasa Menteri sepatutnya tiada, Yang sepatutnya berkuasa ialah pegawai kerajaan bukan politik di kemerterian tertentu, Datuk Rafidah Aziz tetap ingin meneruskan Usaha menjual Malaysia dengan cara Rundingan US-FTA.

Ramai diantara kita disini adalah buta Ekonomi, saya sendiri bukanlah pakar sangat, akan tetapi sekurang-kurangnya, saya harap semua warga Malaysia perlu faham bahawa Perjanjian FTA antara Amerika dengan Negara lain adalah sama seperti penjajahan ekonomi terhadap negara tertentu.

Oleh itu, memang ramai yang menentang FTA
Sila baca http://www.ftamalaysia.org/

Sila baca Artikel di Jerit, Mengapa Rundingan itu patut ditamatkan.

Amerika sendiri mengalami krisis Ekonomi, dengan Sub-Primanya, dengan kejatuhan dollarnya, "Matawang pujaan" kini bukan USD. Kadar Faedah sekejap naik, sekejap turun. Bernake pun pening kepala.

Adalah amat Merbahaya jika penggundi Kuala Kangsar masih Penggundi Rafidah sebagai ahli Parlimen. (Jika di dicalonkan di situ).

Mahukan Ekonomi kita tenggelam bersama Amerika Syarikat?


Saya menyokong Diversifikasi dalam ekonomi, kita tak perlukan rakan dagangan yang terlalu besar sehingga negara kita bergantung kepada dia, Saya sejak dari dulu tidak suka Amerika menjadi Rakan dagangan Malaysia yang terbesar.

Isu FTA sepatutnya menjadi Isu politik, akan tetapi Isu Harga Barang lebih popular.




Berpusing!!!!!!

1 komen

  1. Tanpa Nama // 19 Februari 2008 pada 9:45 PTG  

    salam sdr. maaf ya, saya yang cetek ilmu nak bertanya. adakah rundingan US-FTA lebih kurang macam kesan meminjam wang yang banyak dengan IMF?
    salam taaruf. zuraima
    http://www.esasterawan.net/esasterawan/1.asp?uid=115