Alamat blog

MERLIMAU, 4 Mac – Calon Barisan Nasional (BN) kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau, Datuk Mohamad Hidhir Abu Hasan; terpaksa menabur janji untuk membina sekolah tamil untuk meminta pengundi India di DUN berkenaan memberi mandat kepada BN sebagai kerajaan dalam Pilihan Raya Umum Ke-12 pada 8 Mac ini.

Ini kerana, hanya Kerajaan BN sahaja yang boleh menabur janji walaupun belum menang pilihanraya.

Mohamad Hidhir berkata, Kerajaan BN khususnya di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam telah berjaya memacu negara dan negeri ini dalam pelbagai pembangunan yang dapat meningkatkan taraf hidup wakil rakyat.

"Saya berharap supaya pengundi khususnya di DUN Merlimau akan meneruskan pilihan dan tekad mereka untuk memilih dan memberi mandat kepada BN sebagai pemerintah dan kerajaan."

"Ini bagi memastikan kesinambungan pembangunan dan ekonomi termasuk matlamat Mohd Ali untuk menjadikan Melaka Maju 2010 akan dapat dicapai dengan jayanya," katanya walaupun di daerah Jasin kekurangan lori sampah sehingga menggunakan lori 1 tan biasa untuk mengangkut sampah.

Beliau berkata demikian ketika mengadakan pertemuan bersama penduduk dan 'group meeting' bersama ahli Parti Progresif Rakyat (PPP) di Taman Muhibbah, dekat sini, malam tadi.

Turut hadir, Ketua PPP Bahagian Jasin, P. Moorthy; Timbalan Ketua PPP Bahagian Jasin, S. Baskaran; Setiausaha PPP Bahagian Jasin, R Suresh.


Kerajaan BN juga bukan hanya menabur janji kepada masyarakat India di DUN berkenaan ketika musim pilihanraya sahaja. sebaliknya selepas pilihanrayapun janji boleh ditabur jika ada permintaan terhadap janji.


"Kerajaan juga telah mengenal pasti kawasan seluas lima ekar untuk membina Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Tamil di DUN Merlimau ini bagi kemudahan masyarakat India terutama di Merlimau Estet," katanya walaupun belum pasti kontrak projek sekolah itu akan diberikan kepada orang PPP atau UMNO.

Kemungkinan UMNO Merlimau akan menyerahkan Kerusi DUN Merlimau kepada PPP jika gagal membuat sekolah tamil.

Sementara itu di DUN Serkam, Calon BN Ghazale Muhammad hanya berani untuk menjanjikan Pusat rekreasi, setelah melihat keadaan perut penyokong barunya.

-------------------8<---------------------------------
Di atas adalah contoh Berita yang dibelitkan, untuk memdapatkan fakta, iaitu apa yang orang itu cakap, sila baca hanya yang dalam petikan. Sila jangan sebarkan TANPA penyataan ini.




Berpusing!!!!!!

0 komen