Alamat blog

Banyak perkara yang perlu dikaji untuk membentuk Garis Panduan Blog Politik Malaysia.

Perkara penting ialah "kebolehgunaan" atau bahasa Inggerisnya ialah usability.

Kebolehgunaan adalah faktor penting yang perlu diambil kira oleh semua orang yang terlibat dengan antaramuka samada membangunkan perisian, menerbitkan bahan bacaan, merekabentuk mesin atau segala yang melibatkan hubungan manusia dengan benda.

Di dalam senario ini, Pengunjung adalah manusia, blog adalah benda.

Garis Panduan Blog Politik Malaysia tentulah sukar untuk mewajibkan kebolehgunaan, akan tetapi hanya boleh mencadangkan pemilik blog atau penyelenggara blog untuk membaca artikel berkaitan dengan kebolehgunaan blog.

Oleh itu saya senaraikan bahan bacaan:


Nampaknya ada juga perkara dimana blog saya sendiri tidak menepati kehendak kebolehgunaan




Berpusing!!!!!!

7 komen

  1. Elhakim // 20 April 2008 pada 1:44 PTG  

    tuan elsebol,

    AKU KELIRU

    komennya di atas. bahan bacaannya di bawah.

    dari segi usability dan common-sensenya seolah2 Blog ini menggalakkan para-pembacanya

    1. komen dahulu barulah
    2. baca inti-patinya kemudian.

    kemungkinan besar, inilah keunikan BERAS-PADU.

    ya. tiadalah aku menafikan.

    MEMANG PADU!!!

    ...
    ...
    bertafakkur sekejap

  2. Hasbullah Pit // 20 April 2008 pada 1:51 PTG  

    El Hakim,

    Sememangnya saya hendak memindahkannya ke bawah
    Rujuk TODO

  3. Afham // 20 April 2008 pada 9:30 PTG  

    tak faham la bro..suara ke sini tu cam ne??

  4. Hasbullah Pit // 20 April 2008 pada 10:22 PTG  

    Afham:

    yang di bawah "Arkib Blog"

  5. MOLY // 20 April 2008 pada 11:01 PTG  

    rumah baru nih nampak kemas dan cantk .. serta bersih ...

    tapi mna pergi chatbox nya ???

  6. Hasbullah Pit // 21 April 2008 pada 12:10 PG  

    lily,lulu:
    Kalau ada chatbox, org tak komen.
    kadang2 orang komen topik lama kat chatbox, penign saya

  7. Tanpa Nama // 21 April 2008 pada 12:12 PG  

    bro aku dah beri dah minggu lepas gambarnya..nie ha..

    http://i43.photobucket.com/albums/e385/the_vangrdx/sebolku.png