Alamat blog

PENGUMUMAN: Beras Padu BACKUP

4/02/2008 03:13:00 PTG |

Disebabkan keadaan infrastruktur internet yang tidak berapa stabil , maka saya telah pun menghidupkan satu sandaran (backup) bagi Beras Padu di alamat:-

http://beras.tripod.com

Macam pernah dengar sahaja URL itu :)
Tapi di mana ya?

"Beras Padu BACKUP" tidak berfungsi sepenuhnya berbanding Beras Padu yang asal. pautan seperti "24 jam, 48 jam, opml," tidak berfungsi.

Kalau tiada masalah, ia akan dikemaskinikan oleh robot saya, setiap 30 minit.

Pembaca beras padu yang tidak mempunyai blog bolehlah suarakan pendapat anda ke alamat pendapat@yahoogroups.com




Berpusing!!!!!!

3 komen

  1. rastom // 2 April 2008 pada 9:58 PTG  

    TYT DS Sebol, saya kurang arif dengan istilah beras, beraspadu dsb. Bolehkah TYT berikan sedikit parallelnya dalam bahasa Inggeris. Sekian wassalam.

  2. rastom // 2 April 2008 pada 9:58 PTG  

    TYT DS Sebol, saya kurang arif dengan istilah beras, beraspadu dsb. Bolehkah TYT berikan sedikit parallelnya dalam bahasa Inggeris. Sekian wassalam.

  3. Tanpa Nama // 3 April 2008 pada 5:29 PTG  

    Bro sebol,komenla pasal isu Bahasa Malaysia nih..Dalam blog lim kit siang dia ada persoalkan kenapa bahasa Malaysia tak menjadi bahasa orang Malaysia ??


    Herm, bagi saya sepatutnya Lim Kit Siang sendri patut lebih arif dengan jawapan kepada soalan di atas..Dalam keadaan politik situasi sekarang, di mana telahpun banyak orang melayu mula berkompromi dan mengiktiraf hak kaum lain, kita amat berharap juga kaum lain mula berkompromi dan mengiktiraf Bahasa Malaysia sebagai bahasa orang Malaysia. Sedangkan kaum lain sendri pun bertegas mereka rakyat Malaysia, Malaysian, dan mahukan hak sama rata, tapi dalam masa yg sama ada diantara mereka masih lagi tidak mahu berkompromi memandang tinggi Bahasa Malaysia.


    Sehinggakan kini, Masih lagi terdapat byk iklan jawatan kosong yg meletakkan Bahasa Mandarin sebagai keperluan dan keutamaan.Berdasarkan keadaan situasi pendidikan sekarang, saya melihat sememangnya orang melayu berada dalam tahap yg paling rugi, kerana apabila nak bekerja di sektor swasta perlu fasih berbahasa Inggeris.Orang melayu perlu fasih dalam bahasa yg jarang mereka gunakan sebagai medium percakapan seharian,manakala kebanyakan kaum lain sudah biasa menggunakan English dalam medium percakapan mereka.


    Atas sebab ini,kaum melayu sering dilabel sebagai golongan yg lemah berbahsa Inggeris..Tetapi saya berpendapat mungkin kaum lain sedikit terlupe bahawa ada diantara mereka sendri pun sukar untuk fasih dalam bahasa malaysia sekiranya kurang menggunakan bahasa tersebut sebgai medium percakapan seharian,walaupun mereka merasakan sudah faham bahasa Malaysia..


    Saya rasa sesuatu perlu dibuat,dan sekiranya Bahasa Malaysia tidak lagi diiktiraf sebagai bahasa rasmi, maka perlulah sistem pendidikan sekarang diubah lebih cenderung kepada Bahasa Inggeris,supaya orang melayu tidak lagi tertinggal dan sukar untuk mendapat pekerjaan atas alasan bahasa..