Alamat blog

Barisan "Bail Out" Kalah

9/30/2008 02:44:00 PG | ,

Kongres baru sahaja mengundi samada mahu bail out 700 bilion atau tidak. Keputusannya Pakatan Taknak Bailout yang menang. 228 berbalas 205.

Yang menghairankan, ialah bagaimana 2 calon Presiden Amerika iaitu Obama dan McCain memihak kepada Barisan Bail out.

Dollar jatuh, harga emas naik mencecah 900.
Yang peliknya harga minyak turun????




Berpusing!!!!!!

10 komen

  1. Go! Malaysian... // 30 September 2008 4:03 PG  

    Selamat Hari Raya To All Malaysian Muslim or Non Muslim...

    :)

    From
    GoMalaysian.Blogspot.Com

  2. Zubli Zainordin // 30 September 2008 4:10 PG  

    Nak tanya, harga minyak yang turun tu, berapa sen?

  3. SULAIMAN SABIKAN // 30 September 2008 9:48 PG  

    "bail out" tu.... untuk orang siapa? kaya ke sederhana atau orang2 yang susah...

    ni... bila nak bail outkan pinjaman jpa aku ni...

    usah mimpi kot...esok dah raya...

    selamat hendaknya...

    ps: first time komen, selamanya di reader. blog yg best...

  4. Hasbullah Pit // 30 September 2008 2:16 PTG  

    Sulaiman:

    Isu bail out itu bukan isu miskin kaya,

    ianya seolah2 penyelesaian tiruan yang sementara bagi menyelesaikan sebenar.

    kalau bailout itu direalisasikan, masalah lain akan timbul.

  5. rastom // 30 September 2008 2:41 PTG  

    Bailout ditolak kerana ada juga rakyat US yang berhujah, bailout bukan untuk rakyat tetapi semata mata mahu jaga pengurus dana luar yang selama ini memperkasakan ekonomi US yang bermasalah.

  6. ASaL // 30 September 2008 6:50 PTG  

    susah juga nak faham ekonomi dan soal bailout tak bailout
    kalau tak bailout apa jadi dengan ekonomi Amerika?

    walau apa, selamat hari raya tuan sebol, maaf lahir batin

  7. Hasbullah Pit // 30 September 2008 11:39 PTG  

    Orang Amerika pun pening,

    bail out pun susah, tak bail out pun susah.

  8. Zubli Zainordin // 1 Oktober 2008 12:04 PG  

    Hiayah! Apa susah. Pigang Lah bendela.

    Nasihat, sempena watak Alias Congo dalam Madu Tiga.

  9. Hasbullah Pit // 1 Oktober 2008 1:06 PG  

    Haiya


    Sudah bail out pun pegang bendela ka?

  10. Zubli Zainordin // 1 Oktober 2008 1:15 PG  

    Sebelum,

    Bendela Melah, selupa itu Led Alert.

    Selepas,

    Bendela Putih, selupa Blitisy keluat Malaya punya jam.

    Itu macam Lah.