Alamat blog

Baca dulu Catatan Al-Bakistani tentang, orang UMNO itu "Madu"
Walaupun catatan itu tidak populis, namun ia bermakna.

Alasan yang diberikan ialah...


Orang UMNO atau Ahli UMNO, tidak dianggap sebagai musuh, hatta kepada Presiden UMNO sekalipun, bahkan orang UMNO selayaknya dianggap sebagai maduu bagi mengajak mereka kearah kefahaman islam yang memungkinkan mereka menerima Islam.

Berdasar kata-kata sebegitu, tidak hairan kalau saya mahu mengganggap Teresa Kok sebagai "Madu" walaupun ada perbuatannya yang tidak menjaga sensitiviti umat Islam.

Ianya tidak mustahil, ubah sahaja ayat jadi begini.

Orang DAP atau Ahli DAP, tidak dianggap sebagai musuh, hatta kepada Teresa Kok sekalipun, bahkan orang DAP selayaknya dianggap sebagai maduu bagi mengajak mereka kearah kefahaman islam yang memungkinkan mereka menerima Islam

Tak mustahil, dia boleh memeluk Islam.
Ada sesiapa sini yang mengatakan mustahil?

Akan tetapi, baru semalam saya menyatakan bahawa saya tidak mahu berperang denganya.

Hari ini Teresa 'Madu' Kok ditahan ISA (blog Amin Iskandar).

Keadaan lebih kurang sama dengan Penangkapan Bang Bakaq dulu.
Hari ini tulis pasal dia, esok pagi Amin Iskandar lah maklumkan dia ditangkap.

Saya tetap menentang penggunaan ISA.

Mari kita doakan Teresa supaya mendapat hidayat.




Berpusing!!!!!!

11 komen

  1. Tanpa Nama // 13 September 2008 12:33 PG  

    3 is in...

    2nd last resort b4 916?

    hmm ...

    kalau pete masuk, wa boleh faham.
    editor chinese newspaper pun boleh faham.
    teresa kok ? (walaupun wa tak suka tindakan dia dalam isu jawi tu)

    ahmad ismail bila lagi?

    pakdi
    http://pemikir.blogspot.com

  2. Tanpa Nama // 13 September 2008 1:51 PG  

    For the government to behave like a warlord, it has lost all the trust and support of most rational people in this country. I hope there are still some right thinking people left in the present government to stop this madness and restore some sense of righteousness.

  3. Mr. X // 13 September 2008 2:48 PG  

    Sir Pit

    Looks like you could the next victim.

    You may want to consider joining the “Please ISA Me” wave (psygame playing lah) so that they will think twice before handcuffing you.

    Please ISA Me
    http://thexblogs.blogspot.com/

    I am begging you to ISA me
    http://thexstories.blogspot.com/2008/09/i-am-begging-you-to-isa-me.html

  4. Aboo // 13 September 2008 3:27 PG  

    Nak buek camno,Bro hari ini depa berkuasa...esok2 lusa geng sana plak berkuasa!ntah camno lah diorang pakai ISA tu...

    Setahu Den, takdo pun dlm manifestasi PR nak hontikan ISA...

    Kot2 mana relevan jugek ISA nih. Tp, duk pakai atas kepentingan politik yg den tak gomar tuuu...

    Kot2 nanti kot ado mana2 puak nak memberontak, ISA jugak yg dipakainya...Confirm!

    Makin hari...makin gelabah kot!

    Roger

  5. abdrahim kassim // 13 September 2008 6:19 PG  

    Sdr. Pengarang,

    Kalau betul-betul mereka yang ditahan itu bersalah, dakwalah dimahkamah. Bagi tau apa salahnya. Kalau salah hukum.

    Takut kot...nanti RPK dedahkan semuanya kat mahkamah..

  6. Yanaam // 13 September 2008 7:37 PG  

    Tak faham saya kenapa Teresa Kok pula yang ditahan. Ahmad Ismail tak ditahan pula.

    Kalau alasan Ahmad tak ditahan kerana media melaporkan perkara yang tidak betul, bagaimana dengan Teresa Kok ?

    Khir Toyo yang laporkan benda yang tidak betul. Tangkap la Khir Toyo. (Tapi jangan guna ISA).

    Apakah tindakan ini sengaja dibuat supaya orang bukan Melayu lebih bersatu ?

  7. davors // 13 September 2008 8:15 PG  

    Kes Laporan Ahmad Ismail... oleh SinChew.
    -->Wartawan ditahan

    Kes Laporan Terresa Kok... oleh Utusan Malaysia
    -->Terresa Kok ditahan

    Government guna konsep ape ini?

    Hapus kan ISA!

  8. Tanpa Nama // 13 September 2008 7:06 PTG  

    Fuck the government!

  9. Tanpa Nama // 13 September 2008 9:55 PTG  

    Hairan, Toyol pun cakap banyak, Ahmad pun cakap banyak tapi tak kena ISA. Yang lebih hairan ialah si botak kata polis tangkap wawtawan sinchew itu untuk keselamatannya. Nampaknya si botak itu ingat rakyat semua bodoh belaka.Bagi BN, isu yang mengugat kuasa mereka semuanya sensitive.

  10. Tanpa Nama // 14 September 2008 8:06 PG  

    botak tu marah pasal pete tulis bukan semua syed tu betul.

  11. Semutar Biru // 28 September 2008 4:42 PTG  

    Tak hairan. Ahmad Ismail menyatakan fakta. Beliau sendiri pun akui bahawa beliau pendatang dan penumpang. Status penumpang saja yang berbeza, sebab dah jadi Melayu.

    Tetapi Teresa memang 'rasis' apabila menafikan hak Melayu pada tulisan Jawi untuk diletakkan di papan tanda. Ini bukan soal kecil.