Alamat blog

Khairul Faizi, Ketua Pemuda PAS Johor menafikan dia mengiringi Pelajar Kolej untuk diserahkan ke Balai Polis, Akibat dakwaan "menghasut bagi pembunuhan pengerusi DAP Karpal Singh dalam lamanweb PAS Johor." Menurutnya, dia dalam perjalanan ke Kuala Lumpur dari Kluang tetika itu.

Kenyataan beliau di blognya "Minda Kembara Perjuangan"

Salam hormat,

Saya telah membaca berita bertajuk "Ugut Karpal : Pelajar Kolej Serah Diri" dalam halaman web Malaysiakini pada 28 April 2008 pukul 11.30 malam setelah dihubungi oleh rakan saya yang memaklumkan berita mengenai saya telah disiarkan.

Saya amat terkejut apabila dalam berita ini telah memaparkan bahawa saya bersama empat pemuda PAS Johor telah mengiringi eorang pelajar kolej berumur 19 tahun hari ini menyerah diri kepada polis berhubung dakwaan menghasut bagi pembunuhan pengerusi DAP Karpal Singh dalam lamanweb PAS Johor pada pukul 1 tengahari.

Untuk penjelasan, pada pukul 1 tengahari 28 April 2008, saya dalam perjalanan ke Kuala Lumpur daripada Kluang. Saya tidak faham bagaimana saya telah dikaitkan dalam perkara ini bersama-sama dengan pemuda-pemuda PAS Johor.

Saya minta agar pihak Malaysiakini.com dapat memberikan penjelasan dan menarik balik berita tersebut dalam masa terdekat kerana ia sudah pasti akan menimbulkan keraguan kepada banyak pihak.

Sekian, terima kasih

Khairul Faizi Bin Ahmad Kamil
Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Johor

Adakah terdapat pemuda PAS yang membawa pelajar itu ke balai polis? Adakah ia hanya Ketua Pemuda PAS Johor Bahru dan bukannya Ketua Pemuda PAS Johor.

Saya harap Malaysiakini dapat memperbetulkan beritanya.

Walaupun PAS Johor telah memohon maaf bagi pihak "Alif" dan Laman web Pas Johor Baru, ia telah memberi idea kepada Majlis Fatwa untuk mengkaji adakah benar "Darah Karpal Singh halal dibunuh"?

Penarik Beca juga memperkatakan ianya belum diputuskan samada halal atau tidak.

Pelajar kolej itu menyerah diri. Adakah dia ketakutan kerana menyatakan "darah YB Karpal Singh halal dibunuh"? Walaupun belum tentu lagi Karpal halal dibunuh dan belum juga tentu tidak halal di sisi Allah s.w.t., tetapi dia sudah tergatal tangan menulis pernyataan itu



p/s: Penarik beca, semalam saya tiru CSS blog anda untuk memudahkan pengunjung blog ini untuk memberi komen.




Berpusing!!!!!!

0 komen