Alamat blog

Jangan terkejut kalau saya katakan saya sokong Ali Rustam dalam rancangan pembinaan Jambatan ke Dumai.
Tapi tak perlulah di buat sekarang.



Siapa yang tak setuju, Sila kemukakan Hujah.




Berpusing!!!!!!

12 komen

  1. Hamirdin b Ithnin // 24 Disember 2008 12:22 PTG  

    Tak setuju. Belakang rumah aku kat kg ali rostam tak buat jematan lagi. baru RM2k. Ini jematan gi sumatra USD 11 b. Mana melaka nak cekau duit.

  2. Hamirdin b Ithnin // 24 Disember 2008 12:22 PTG  

    Tak setuju. Belakang rumah aku kat kg ali rostam tak buat jematan lagi. baru RM2k. Ini jematan gi sumatra USD 11 b. Mana melaka nak cekau duit.

  3. Hamirdin b Ithnin // 24 Disember 2008 12:22 PTG  

    Tak setuju. Belakang rumah aku kat kg ali rostam tak buat jematan lagi. baru RM2k. Ini jematan gi sumatra USD 11 b. Mana melaka nak cekau duit.

  4. Hamirdin b Ithnin // 24 Disember 2008 12:22 PTG  

    Tak setuju. Belakang rumah aku kat kg ali rostam tak buat jematan lagi. baru RM2k. Ini jematan gi sumatra USD 11 b. Mana melaka nak cekau duit.

  5. Yanaam // 24 Disember 2008 1:03 PTG  

    Nak buat jambatan dari Melaka ke Dumai, takkan nak guna duit kerajaan negeri kot.

    Buat lapangan terbang pun guna duit pusat.

    Saya setuju. Tapi dalam soal kos, banyak nak kena kira-kira untung ruginya.

  6. angkasanuri // 24 Disember 2008 1:05 PTG  

    Amboi prof sampai 4 kali tak setuju...marah bebenor gamaknya...saya setuju! dengan syarat saya yang dapat projek tu! Bayangkan saya ambil 5% je komisyen dari kos US 11 Bilion projek tu, berapa dah saya dapat? Kira jangan tak kira...he.he..he..

  7. Samad // 24 Disember 2008 4:47 PTG  

    Saya pun setuju jika pronya melebihi kontra. Saya juga setuju jika bukan sekarang nak buat jambatan tu. Agak-agak ekonomi dah pulih sok, barulah kalau nak 'on' pun. Itu pun bergantung pada kerajaan pusat. Kalau mereka setuju, jadilah nanti. Tapi yang pastinya bukan sekarang...

  8. Cikli // 25 Disember 2008 4:53 PG  

    saya setuju, tapi jambatan tu mesti bengkok.

  9. Tanpa Nama // 25 Disember 2008 11:00 PG  

    Tak setuju. Belakang rumah aku kat kg ali rostam tak buat jematan lagi. baru RM2k. Ini jematan gi sumatra USD 11 b. Mana melaka nak cekau duit.

  10. cencurut // 25 Disember 2008 8:42 PTG  

    Gua setuju jika kita dapat gak buat jambatan menghubungkan Kuantan dengan Kuching.... kan ker itu lebih bermakna... hehehe

  11. JomSumpit // 26 Disember 2008 7:15 PG  

    Mengikut pandangan rakan-rakan dalam Platun 1 Jom Sumpit, kami sebulat suara tidak bersetuju dengan cadangan tersebut. Dari segi ekonomi memang ada logik untuk menaikkan taraf ekonomi Melaka. Namun jika dilihat dari keadaan fator kewangan,ekonomi, projek kacang putih di Melaka yang meruncing, kami melihatnya sebagai angan-angan mat jenin.
    Faktor utama cadangan ini tidak kami persetujui adalah kerana perairan Selat Melaka dan Indonesia itu sendiri yang telah disahkan termasuk dalam lingkaran kawasan gempa bumi dan juga kawasan tsunami. Jadi adalah tidak logik sekiranya cadangan ini di teruskan. Jika diteruskan juga, terima la padahnya nanti seandaikanya kejadian alam itu berlaku. Jangan salahkan Platun 1 Batelion Jom Sumpit. Haha

  12. Tanpa Nama // 26 Disember 2008 5:09 PTG  

    saya setuju apa yg ali rustam buat..tahniah melaka