Alamat blog

UMNO Tolak Hudud atau Tidak?

12/30/2008 01:09:00 PTG | ,

Zaman berubah.

Kalau dulu Hudud boleh dipersendakan, kononnya ramai orang akan kena potong tangan.

Ada kartun di media masa yang menunjukkan orang ramai angkat tangan ramai-ramai sambil menunjukkan tangan dipotong.

Orang UMNO sekarang, seakan-akan menepis tohmahan "UMNO Tolak Hudud".

UMNO tidak mahu melaksanakannya tetapi kini tidak berapa berani nak kata "UMNO tolak hudud".

Kalau UMNO berani, masa kempen di Kuala Terengganu nanti, bawalah politik "UMNO Tolak Hudud".


Jadi, saya sendiri tak boleh katakan UMNO olak hudud kalau UMNO belum bermesyuarat samada mahu tolak hudud atau tidak.

Masih belum terlambat bagi UMNO mana-mana cawangan, atau sayap atau Bahagian untuk bermesyuarat untuk memutuskan bahawa "Kami UMNO Cawangan X tidak tolak Hudud".




Berpusing!!!!!!

5 komen

  1. Tanpa Nama // 30 Disember 2008 pada 2:12 PTG  

    kee kee
    for me, it's jelas UMNO tolak hudud sebab for 50+ years with 2/3rds majority have they done real studies on hudud, etc
    they could have implemented it if they wanted to.
    but what's the hukum for corruption? is that theft?
    anyway, hasbullah, wishing you and your family a happy new year.
    KJ is such an amateur....

  2. Kavi // 30 Disember 2008 pada 3:39 PTG  

    bolehkah saudara tolong jelaskan secara ringkas mengenai hudud? Kebanyakan rakyat bukan Islam hanya tahu pasal potong tangan, potong itu, potong ini dan sebagainya... Saya sendiri tidak tahu menahu dengan lebih mendalam...

    sharing is caring :P

  3. Tanpa Nama // 30 Disember 2008 pada 9:23 PTG  

    saudara kavi, maaf saya bukan insan yang pandai menerangkan ttg hukum ini.ini link yang boleh dibuat sebagai bahan bacaan.

    http://www.freewebs.com/suaraanum/0508b02.htm

  4. Cikli // 31 Disember 2008 pada 6:33 PG  

    saya tengok bola.

    saya boleh main bola.

    cuma saya tak nak main bola.

    awak pandai main bola?

    awak boleh main bola?

    bapak saya pengurus, dia tak akan benarkan awak wakili state. dia tak akan pilih awak.

    awak tipu saja pandai main, tapi tak dapat wakili state.

    awak kaki bangku.

    awak tipu. jersi saja cantik. main tidak pandai.

    awak umpan penonton dengan jersi, tapi tak mau main.

    saya?

    saya bukan tak nak main, tapi takut letih.

    takut baju kotor.

    tapi saya tetap kutuk awak kerana tak terpilih untuk wakili state.

  5. Tanpa Nama // 31 Disember 2008 pada 12:16 PTG  

    Memang UMNO tak pernah tolak Hudud kerana saya rasa belum pernah ada lagi kenyataan dari pihak UMNO yang manyatakan bahawa mereka menolak Hudud. Hanya PAS sahaja yang mengatakan UMNO begitu. Terus terang saya orang UMNO dan saya setuju jika Hudud dilakukan. Cuma saya meragui keikhlasan PAS nak laksanakan Hudud tapi boleh tukar kenyataan semata-mata kerana ikut telunjuk DAP. Itu yang meragukan saya tentang PAS. Jika benar mereka nak laksanakan Hudud kerana menegakkan Islam, kenapa tak teruskan saja kenyataan asal? Kenapa bila disergah oleh DAP, terus ubah pendirian? Apapun, untuk masa ini, apa kata semua parti politik negara ini bergabung untuk menentang keganasan zionis laknatullah atas serangan mereka ke atas saudara seIslam kita di Gaza...