Alamat blog

Hari ini kita cerita Minyak lagi.

Banyak ulasan yang diberikan kepada cadangan untuk menukar RON92 & RON 97 ke RON 95 dan RON99. Macam biasa, tentulah saya akan sokong cadangan itu kerana cadangan itu mirip benar dengan cadangan saya.

Oleh kerana ia mirip cadangan saya, jadi segala maki hamun terhadap cadangan itu terkena batang hidung sendiri. Antara yang menarik:-

kambinggila:

rasa cam nak kasik formula math je kat paklah ni.. ingat aku bodo math ker.. add math gua 1 beb :P


Oleh Danial Franklin

I’m sure most of us Malaysian have read this drollery of a newspaper story, about the government deliberating to introduce higher octane number or RON for petrol. The Domestic Trade & Consumer Affairs Minister, who announced this (MO)RON sentiment, said that it will help the lower and medium income groups?


Ummu Saed memberi pendapat yang menarik, mempersoalkan kenapa isu alam sekitar tidak dijadikan isu politik. Kalau harga minyak diturunkan ikut formula Anwar Ibrahim, saya tidak rasa iamembantu mengurangkan ketidakefisyenan penggunaan petrol di negara ini, di mana dia sepatutnya dijadikan isu politik.

Syokkahwin.com: Good thinking by The Government. This way, market can be seggregated and charged differently. Owners of BMWs and Mercedes wouldn’t want to use Octane 95 type because it will affect the cars’ performance and from my experience it can cause start up problems. Octane 95 is good enough for Kancils, Waja’s, Persona’s and other midrange cars with low cc’s.




Berpusing!!!!!!

5 komen

  1. suealeen // 8 April 2008 10:58 PG  

    bukan nak komen pasal minyak ni.. keta pun takdak.. uwaaa.. sebenarnya aku sket pening dengan layout terbaru hang ni.. banyak kali datang sini lepas tukau.. tapi macam sket lost..

  2. bob // 8 April 2008 11:48 PG  

    nanti gua mau minyak campuran ron tu disuap ke kereta gue. jumpa lu di pam minyak 3.

  3. sebol // 8 April 2008 11:54 PG  

    bob:

    Pam minyak 3 tu Air Keroh 3 ke?
    Tempat Dollah?

  4. Azhar Ahmad // 8 April 2008 2:31 PTG  

    Kau patut bertanding ddi Kepala Batas lah sebol....

  5. Tanpa Nama // 8 April 2008 5:14 PTG  

    Pada pendapat aku, lagi tinggi RON maknenyer lagi tinggi ler harga. Kesimpulannya, harga minyak tetap akan naik, dan subsidi yg ditanggung kerajaan akan berkurang. Kerajaan mcm nk mengaburi mata rakyat. Sama je kalau naikkan harga minyak yg sedia ada,kan?? Kononnya tukar RON,harga akan turun. Kita tengok jelah nanti...