Alamat blog

Skuad DUN Batu Caves, juara baru dalam kegiatan Spamming Malaysiakini yang menjijikkan itu kini disindir oleh Anwar Ibrahim?

Anwar Ibrahim kini mempromosi kempen Etika Penyebaran Maklumat.


Kita perlu mempertahankan etika dalam menyebar maklumat tanpa sebarang kecelaruan fakta.

Biar kita bekerja ibarat diam-diam ubi, kelak nanti berisi. Bukan diam-diam besi, akhirnya besi berkarat hilang nilai!




Berpusing!!!!!!

8 komen

  1. Zubli Zainordin // 25 September 2008 1:47 PTG  

    Ya tak ya jugak.

    Ubi boleh dimasak pelbagai cara untuk berbuka.

    Karat?

  2. qisti zahra' // 25 September 2008 5:43 PTG  

    Salam Pakcik dan Pencinta Kebenaran,

    Entah bila Si Nuek ni pernah diam-diam, saya pun tak tau. Si Nuek tu asyik berkokok siang malam tak kira orang tengah azan atau orang tengah puasa. Yang penting dia nak orang semua dengar tempikan dan kokokan dia. Dialah ayam jaguh. Dialah jagoan tengik.

    Yang terbaru mengenai teguran Pakcik dan Ibnu Zack mengenai Harakah silap lapor pasal USD1 trilion. Pakcik kata silap Harakah pasal dalam web Keadilan hanya kata pengurus dana yang urus aset bernilai USD 1 trilion. Hari ni akhbar bercetak Keadilan kata pengurus dana jamin pelaburan USD 1 tilion. Masa Palcik tulis dulu ustaz-ustaz PAS yang bertakbir dah tutup muka sebab malu. Bila abah tunjuk akhbar Keadilan tu, diorang hanya geleng kepala. Adakah ini petanda 'ruhul intiqadi' kembali berputik dalam PAS. Susah nak cakap sebab Mujahid Rawa pun dah kena kelentong. Bertempik agar orang PAS bertakbir yang suratcara kepada Agong dah dihantar. Sekali Keadilan kata baru siap draf, belum hantar lagi. Pemikiran dan sentimen ahli jamaah kita habis dipermainkan secara sedar atau secara rela ditipu. Apa ertinya PhD dia dalam bidang dakwah? Buat malu ustaz-ustaz kat UKM je.

    Inikah etika Si Nuek? Apa komen Pakcik kali ni?

    Saya masih yakin bahawa siapa jua yang banyak bercakap dengan Si Nuek pasti jadi "biul", walaupun sebelum ni mereka normal.

    Salawat

  3. Tanpa Nama // 25 September 2008 6:39 PTG  

    Inilah ketam cuba mengajar anak berjalan. Kalaulah diri sendiri tu dok berbohong kepada rakyat setiap hari, tak payahlah nak menyindir orang.

    Kita cakap bohong - demokrasi
    orang cakap bohong - korupsi

  4. Hasbullah Pit // 25 September 2008 11:20 PTG  

    Apa sudah jadi?

    Adakah kerana tak suka seseorang, segala yang berkaitan dengannya akan dicemuh?


    Kalau Ali Rustam adakan kempen kebersihan, ada pembangkang bantah?

  5. Zubli Zainordin // 26 September 2008 12:08 PG  

    Apo cito ni Hasbullah Pit,

    macam tak habeh yo ayat eair.

    Cubo kor cito sikit lai, oghang kampung nak dongar...

  6. Hasbullah Pit // 26 September 2008 12:13 PG  

    zubli:
    Parlimen Debat Rakyat sudah bersidang.
    bincang usul Harimau Menaip

  7. Zubli Zainordin // 26 September 2008 1:32 PG  

    Ooo gitu kor. Baghu Den paham ni haa.

    Ado duo tolor den nak koba an. Tampi Hasbullah Pit, tok sah pulak kor buek laporan polis yo.

    Tolor sensitif laa ni.

    Tolor potamo:

    Parlimen tu, nampak baguih, cumo den khuatir Parlimen sebonar eair bubar. Sobab kurang berguno.

    Tolor keduo:

    Ooo oghang menaip mencakar kek sano kor.

    Patut lah den dongar dak Rombau kato dia kono sabotaj kor kono cakar, macam lah agak eair.

  8. batuvaces boys // 3 Oktober 2008 5:50 PTG  

    lawaklah abg pit nie.. mengarut jer